Architectuuruitgangspunten

Er is een aantal architectuuruitgangspunten gedefinieerd. In dit document leest u er meer over.

Lees meer

Aanpak implementatie van berichtuitwisselingen – Overzichtsplaat

Gaat of bent u aan de slag met de implementatie van digitale gegevensuitwisseling? Gebruik dan de Work Breakdown Structure (WBS) met daarin alle stappen in het implementatieproces. Dit complete, praktische overzicht helpt u om te bepalen welke vervolgstap u kunt zetten en voorkomt dat u een belangrijke stap overslaat…

Download de implementatie-aanpak

Aanpak implementatie van berichtuitwisselingen (Template in Excel)

Naast de implementatie-aanpak in een handige overzichtsplaat is dit de template voor de implementatie-aanpak in een Excel-overzicht. Deze Excel kunt gebruiken voor het maken van een planning voor de implementatie.

Download de Excel

Posters ambulance – SEH

Snellere overdracht naar de spoedeisende hulp? Verstuur de digitale vooraankondiging! Om medewerkers van de ambulance hierover te informeren, zijn diverse posters ontwikkeld die door alle RAV’s & SEHs ingezet kunnen worden.

Bekijk alle posters

Zorgverlener Journey’s

Zorg is leidend bij de realisatie van digitale gegevensuitwisseling. Daarom hebben we de zorgprocessen van de huisartsenpraktijk, huisartsenpost, ambulancezorg en spoedeisende hulp inzichtelijk gemaakt in een zogeheten ‘Zorgverlener Journey’.

Bekijk de Zorgverlener Journey's

Patient journey Bennie

Deze patient journey beschrijft het verhaal van Bennie Hay en hoe hij door verschillende disciplines binnen het acute zorgtraject geholpen en verwezen wordt. Het verhaal geeft inzicht in de gegevens die tijdens zijn acute zorgtraject van belang zijn om over te dragen, zodat Bennie zo snel mogelijk de juiste zorg krijgt en dubbele uitvraag voorkomen wordt.

Bekijk Bennie's patient journey

Patient journey Gina

Deze patient journey beschrijft het verhaal van Gina Claes en hoe ze door verschillende disciplines binnen het acute zorgtraject geholpen en verwezen wordt. Het verhaal geeft inzicht in de gegevens die tijdens haar acute zorgtraject van belang zijn om over te dragen, zodat Gina zo snel mogelijk de juiste zorg kan krijgen en dubbele uitvraag voorkomen wordt.

Bekijk Gina's patient journey

Communicatie tips (intern & extern)

Goede ketencommunicatie is belangrijk, voor zowel interne als externe doelgroepen.
Hoe je medewerkers kunt informeren en betrekken bij de impact en de afstemming met betrokken ketenpartners als leveranciers wordt in dit document toegelicht.

Download de tips