Nieuw! Netwerktafel vernieuwde gegevensuitwisseling tussen ambulance en spoedeisende hulp

Zorgaanbieders en regio-organisaties die al concrete stappen hebben gezet om aan de slag te gaan met de vernieuwde, verbeterde informatieoverdracht van ambulance naar spoedeisende hulp of deze al in gebruik hebben genomen zijn van harte welkom op deze nieuwe netwerktafel. Tijdens deze online bijeenkomst gaan we dieper in op de technische achtergrond van de vernieuwde informatieoverdracht van ambulance naar spoedeisende hulp en delen zorgaanbieders hun ervaringen, geleerde lessen en vragen.

Lees meer

Spoedpatiënt beter geholpen door slimmere samenwerking Huisartsenposten Amsterdam en OLVG

Patiënten die via de locaties CentrumOost en West van Huisartsenposten Amsterdam naar de spoedeisende hulp van OLVG worden verwezen, hoeven niet langer met een papieren verwijzing op pad. Sinds kort vindt de verwijzing van de huisartsenpost naar de spoedeisende hulp digitaal plaats. Dit komt de snelheid ten goede en ondersteunt de kwaliteit van de patiëntenzorg. Door de livegang is dit koploperproject in de afrondende fase beland.

Lees meer

Nieuw koploperproject: RAV’s Flevoland/ Gooi en Vechtstreek en Ziekenhuis St Jansdal verbeteren digitale gegevensuitwisseling

De Regionale Ambulancevoorzieningen Flevoland/Gooi en Vechtstreek, en Ziekenhuis St Jansdal starten met een project om de digitale gegevensuitwisseling tussen de ambulance en de afdeling Spoedeisende hulp (SEH) te verbeteren. Dit zorgt ervoor dat de SEH nog beter voorbereid is op de komst van de patiënt om zo sneller de juiste zorg te kunnen verlenen. Ook ondersteunt het de kwaliteit van de zorg verleend door de ambulanceprofessionals. ICT-leveranciers Topicus en ihomer zijn betrokken bij het project om de uitwisseling technisch te realiseren.

Lees meer

Nieuw koploperproject: Digitale spoedmelding HAP Maastricht naar Meldkamer Ambulancezorg Limburg

HAP Maastricht en de meldkamer van Ambulancezorg Limburg gaan aan de slag met de digitale spoedmelding van de HAP naar de meldkamer. Door deze digitale spoedmelding hebben medewerkers van de meldkamer sneller inzicht in de aard van de spoedmelding om daarmee de juiste vervolgzorg te organiseren. Om dit technisch te ondersteunen is ICT-leverancier Topicus betrokken.

Lees meer

Huisartsenorganisatie Kop van Noord-Holland en Noordwest Ziekenhuisgroep nieuwe koplopers

Huisartsenorganisatie Kop van Noord-Holland (HKN) en Noordwest Ziekenhuisgroep slaan de handen ineen om patiënten digitaal te verwijzen tussen de huisartsenpost en de spoedeisende hulp (SEH) van Noordwest. ICT-leveranciers HealthConnected en ChipSoft zijn betrokken voor de technische realisatie. Dit project is onderdeel van de realisatie van het spoedplein op Noordwest locatie Den Helder, waarbij de huisartsenpost en SEH volledig zijn geïntegreerd.

Lees meer

Uitbreiding kennisplatform Amigo! met feedbackbericht, opvraging professionele samenvatting en spoedmelding

Hoe krijgen de zorgverleners van de spoedeisende hulp, ambulance en meldkamer snel en overzichtelijk relevante informatie uit het huisartsdossier van spoedpatiënten? Wat moet gedaan worden om deze informatie digitaal uit te wisselen? Amigo! bevat nu ook handvatten voor de handelingen die nodig zijn bij het implementeren van de opvraging van de professionele samenvatting en het versturen van de spoedmelding.

Lees meer

Nieuw koploperproject: Zorgaanbieders Zeeland aan de slag met nieuwste digitale informatieoverdracht van ambulance aan SEH

Witte Kruis Zeeland en Adrz slaan de handen ineen om de nieuwste versie van de digitale informatieoverdracht van ambulance naar Spoedeisende hulp (SEH) te realiseren en in gebruik te nemen. ICT-leveranciers Enigmatry en ChipSoft zijn betrokken bij het project voor de technische realisatie.

Lees meer

Steeds meer huisartsenposten verwijzen digitaal naar Spoedeisende hulp

Diverse huisartsenposten zijn vorige week gestart met het digitaal verwijzen van patiënten naar de Spoedeisende hulp. Een mooie mijlpaal! Dankzij de digitale spoedverwijzing hoeven patiënten niet langer met een papieren verwijzing op pad naar de SEH als ze door de HAP worden doorgestuurd. Dit maakt het proces voor zowel patiënten als zorgverleners een stuk efficiënter.

Lees meer

Verbeterde informatie-overdracht zorgverleners Rotterdam-Rijnmond beproefd in de praktijk

De Regionale Ambulancevoorziening Rotterdam-Rijnmond, het Maasstad Ziekenhuis, IJsselland Ziekenhuis en Erasmus MC beproeven sinds kort de vernieuwde digitale informatie-overdracht van de ambulance naar de afdelingen Spoedeisende hulp (SEH). Dit zorgt er onder meer voor dat de SEH’s nog beter voorbereid zijn op de komst van de patiënt om sneller de juiste zorg te kunnen verlenen. ICT-leveranciers ChipSoft en Topicus zijn de betrokken leveranciers.

Lees meer