Skip to the main content

  • Ik werk in een

    huisartsenpraktijk

    Wanneer de acute zorg is afgerond, heeft de patiënt vaak nog wel vervolgzorg nodig. Dat vraagt om een efficiënte overdracht naar de opvolgend zorgverlener. In veel gevallen bent u dat, de huisarts van de patiënt.

    Door digitale gegevensuitwisseling tussen huisartsenpost, ambulancezorgprofessionals en/of SEH, beschikt u zo goed en snel mogelijk over de informatie over uw patiënt. Zo weet u precies wat er met uw patiënt is gebeurd en welke zorg hij of zij heeft ontvangen.

    De ondersteuning van digitale gegevensuitwisseling over verleende spoedzorg met de huisartsenpraktijk leidt tot:

    Efficiënte overdracht van informatie

    Snelle en kwalitatieve informatie over de acute situatie en de behandeling door huisartsenpost, ambulancezorgprofessionals en/of SEH faciliteert een goede overdracht naar u als huisarts. Zo krijgt u het complete beeld van wat er met uw patiënt is gebeurd.

     

    Beschikbaarheid van informatie in de keten

    Wanneer u door een goede overdracht beschikt over de juiste informatie over uw patiënt, zorgt dat er ook voor dat deze informatie weer beschikbaar is bij een vervolgbezoek in de keten voor acute zorg. Bijvoorbeeld bij een acute situatie in de avond-, nacht- en weekenduren.

    Ter ondersteuning voor u

    Zorgverlener Journey Huisartsenpraktijk

    Voor Met spoed beschikbaar is de zorg leidend bij de realisatie van digitale gegevensuitwisseling. Daarom hebben we de zorgprocessen van de Huisartsenpraktijk inzichtelijk gemaakt in een zogeheten ‘Zorgverlener Journey’.

    De zorgverleners journey’s zijn gebaseerd op individuele gesprekken die we met zorgprofessionals van de huisartsenpraktijk hebben gevoerd. En we hebben deze vervolgens ook getoetst bij de huisartsen expertpanel van het programma. Deze analyse helpt huisartsenpraktijken en hun ketenpartners in de acute zorg om het gesprek te kunnen voeren over de inpassing van de digitale gegevensuitwisseling en benodigde werkafspraken.

    Hier vindt u de Zorgverleners Journey van de Huisartsenpraktijk

    Wilt u graag aan de slag met digitale gegevensuitwisseling in uw regio? Kom in contact via metspoedbeschikbaar@ictu.nl. Zet vandaag nog de eerste stap en maak de zorg voor uw spoedpatiënten sneller en efficiënter door digitale gegevensuitwisseling.

    Blijf op de hoogte

    Nieuws

    Nieuws

    Met spoed beschikbaar weer gestart - Interview Corine van Geffen en Nanja Appel

    29 oktober 2024
    Het programma Met spoed beschikbaar werd in 2020 opgericht en medio 2023...
    Nieuws

    Stuurgroep akkoord met plan van aanpak doorstart 

    10 juli 2024
    Vanaf september 2024 maakt het programma Met Spoed Beschikbaar een doorstart. De...
    Nieuws

    Plan van aanpak voor doorstart Programma Met Spoed Beschikbaar 

    5 juni 2024
    Momenteel maakt ICTU een plan van aanpak voor de doorstart van het...

    Ga ook aan de slag met digitale gegevensuitwisseling!